dissabte, 20 de desembre del 2014

Combatents de les YPJ: “Lluitarem fins al final pels ideals de Sarya”


Camarades de la lluitadora del MLKP Sibel Bulut (Sarya Özgür), que va morir fa una setmana mentre lluitava en les files de la YPJ a Kobanê, han dit que Bulut era molt enèrgica, una militant propera, sincera i ideal, i han agregat que "lluitarem fins al final pels ideals de la solidaritat entre els pobles, la igualtat i la llibertat de les dones, en les quals creia".

Les combatents de les YPJ Avesta Serêkanî i Dicle Fırat, han recordat la temporada de Sibel Bulut al cantó de Cizîrê (Jazireh) i la seua resistència i vida a Kobanê.

Volia estar en la primera línia

La lluitadora de les YPJ Avesta Serêkanî ha dit que va conèixer Sarya Özgür a Tel Temir l'any passat durant l'operació Haseke. "Les camarades van dir que una amiga havia vingut de Turquia, d'una organització diferent. Era Sarya. Ens dúiem molt bé, mai ens va fer sentir que era d'una organització diferent. Vam estar juntes fins que es va fer l'operació d'hivern a Tel Hamis. A les persones noves no se'ls permetia anar al front, però Sarya volia lluitar. Ella sempre va voler estar on es trobava l'acció.”

Avesta Serêkanî ha dit que es va trobar amb Sarya uns mesos més tard a Serêkanîyê, quan ella va adquirir més experiència com a lluitadora, “però el seu somriure i la seua calidesa eren les mateixes”, va agregar. “Sens dubte, ella estava en la línia del front amb les seues companyes de les YPJ. Més tard vaig saber que Sarya havia anat a Kobanê”, ha dit.

Jo no la vaig veure en Kobanê
Avesta Serêkanî ha explicat que també va ser a Kobanê, però que no es va poder reunir allà amb Sarya. "Em vaig posar molt trist quan em vaig assabentar que havia mort. I em vaig posar pitjor perquè no la vaig tornar a veure. "

Ella era molt sincera i inspirava confiança

Avesta Serêkanî ha dit que Sarya estava molt compromesa amb la lluita per la llibertat de la dona, i ha agregat que ella era sincera i mai va parlar malament de ningú. "Inspirava confiança i tractava a tots per igual."

Li vaig donar la meua pistola a Sarya
Avesta Serêkanî ha dit que quan van ferir Sarya a Tel Hemis , li va concedir la seua arma a Sarya quan va anar a visitar-la. Sarya li va dir: “Tractaré de ser digna d'aquest regal.”

Avesta Serêkanî ha conclòs dient que Sarya tenia una gorra roja amb estrelles que apreciava molt, i ha afegit: "Vull trobar una gorra semblant per a acordar-me d'ella quan lluite."

Ens trobem durant un enfrontament
La lluitadora de les YPJ Dicle Fırat ha dit que va conèixer a Sarya durant un tiroteig a Kobanê, en el mes de novembre. “Ella va arribar al front sud enmig d'una batalla. Va lluitar al nostre costat fins al matí. Estava en el centre de l'acció i no va dormir fins a l'alba. Estava profundament impressionada per la seua amabilitat i la seua resistència durant l'enfrontament”, va agregar.

Dicle Fırat ha dit que va estar amb Sarya uns dies i desitjava que tots tingueren l'oportunitat de conèixer-la. Ha afegit: “Vam estar lluitant juntes. Ella estava al capdavant i no em deixava passar. Era molt determinada i aqueix dia infligírem un dur colp a l'enemic.”

Dicle Fırat ha dit que lluitar al costat de Sarya li va donar energia, i ha dit que li va resultar difícil expressar el que va sentir quan es va assabentar que havia caigut en combat.

“Sarya era un abnegada i heroica combatent. Estava molt conscienciada amb una qüestió fonamental com és la de la llibertat de les dones, així com també li va donar una gran importància a la solidaritat i igualtat entre els pobles. Ella sempre serà un model a seguir per a nosaltres. Com a combatents de les YPJ lluitarem fins al final pels ideals en els quals creia la companya Sarya, en la fraternal convivència dels pobles i la llibertat de tots els pobles de l'Orient Mitjà.”

Font: Firat News
Traducció: Comitè de Solidaritat amb Rojava i el Poble Kurd

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada